// SÉ EL QUE VULL! //

Una necessitat: ESTIMAR
Un projecte: DONAR-ME
Un desig: LLIBERTAT
Una opció: AVANÇAR
Una raó: VIURE!

dimecres, 16 de desembre del 2009

VISITA A UN ESPAI EDUCATIU

MUSEU DE CERA, PUEBLO ESPANYOL I MNAC
El dimecres 18 de novembre vaig decidir que després de visitar el casal del raval aniria a visitar l’espai educatiu d'alguna entitat.

En primer lloc, vaig anar al Museu de Cera, per tal de buscar i demanar informació sobre la realització d’activitats o tallers per a nens. La sorpresa va ser que em van dir que no en feien.

Posteriorment, vaig decidir d’anar a “El Pueblo Español”. Un cop vaig ser allà, em van atendre molt bé. Una de les monitores em va explicar tot el que necessitava i volia saber i també em va donar tota la informació requerida. L’únic obstacle amb el qual em vaig trobar, va ser que la visita no la vaig poder realitzar perquè no hi havia cap escola, i per tant els tallers que es realitzaven habitualment, tampoc s’estaven fent.
La monitora em va explicar que rebien fins a un màxim de 4 escoles per dia. En primer lloc, quan arriben, els hi donen la benvinguda i seguidament donen pas a la visita guiada i als diversos tallers.
El “Pueblo Español” es tracta d’un museu arquitectònic, on hi ha reproduïts els edificis i monuments més bonics de la península, al mateix temps que els oficis més representatius.

La visita està formada per dues parts. En primer lloc, hi ha una breu explicació acompanyada de la visita al museu i en segon lloc, hi ha una hora de taller (segons el que s’hagi contractat des de l’escola).

L’horari laboral dels monitors va des de dilluns fins a diumenge, tenint només un dia lliure, concretament la noia que m’ho va explicar tot,tenia lliure el dissabte.
Els caps de setmana també tenen una sèrie d’activitats i de tallers per realitzar juntament amb les famílies. Cada mes, la temàtica és diferent i cada setmana, el taller del diumenge, també canvia.

Alguns tallers que es poden realitzar són:
- Taller d’escultura amb paper maixé, taller de cuir, taller de cistelleria en miniatura, taller de vitrofusió, taller de vidre pintat,...
Em va comentar que les activitats més demandades per les escoles eren aquelles en les quals els nens podien veure a l'artesà treballar, observar les eines que aquest fa servir i també realitzar aquelles activitats que no poden fer a les escoles com ara la "Vitrofusió".

Finalment, i ja que estava a prop, vaig decidir passar al (MNAC), Museu Nacional d’Art de Catalunya. Desgraciadament però, em van facilitar molt poca informació i em van dir que si volia saber alguna activitat de les poques que es realitzaven per als nens, que ho busqués a Internet.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada