// SÉ EL QUE VULL! //

Una necessitat: ESTIMAR
Un projecte: DONAR-ME
Un desig: LLIBERTAT
Una opció: AVANÇAR
Una raó: VIURE!

dimecres, 16 de desembre del 2009

SETZÈ DIA DE SEMINARI 09/12/09

DESCRIPCIÓ:

A la sessió de seminari del dimecres vam realitzar diverses activitats. En primer lloc, vam entregar les targetes que cadascú de nosaltres havia realitzat per la resta de companys de la classe.
Un cop acabada l’entrega de targetes, vam passar a realitzar la posada en comú del llibre “Elogi de la Feblesa” d’Alexandre Jolien. En aquesta posada conjunta, cada un de nosaltres va llegir, en veu alta, el fragment més significatiu del seu treball. Aprofitant l’avinentesa, la Lluïsa ens va repartit un document, on hi explicava com s’ha de llegir, en veu alta.
Posteriorment, l’Ailén Marino i jo vàrem presentar l’actualitat educativa. En primer lloc, vaig començar presentant algunes de les diferents notícies educatives que havia trobat durant la setmana anterior.
Primerament, la noticia titulada “Els alumnes de primària no tindran portàtil aquest curs”. Aquesta tracta sobre que els alumnes de 5è que havien de començar a usar els portàtils a les escoles catalanes, no els tindran al gener, després de canviar la conselleria d’Educació.
S’aposta per estendre la digitalització de forma completa a la secundària abans que a la primària, ja que en el cas contrari es pot donar la situació que un alumne de primària escolaritzat amb portàtils passi a un institut de secundària sense el pla de digitalització, fet que trencaria amb els seu model educatiu.
En segon lloc, vaig presentar la noticia “Colegios libres de comida basura”, en que es postula que els aliments amb un alt contingut de SAL-GRASES SATURADES I SUCRES, estaran prohibits a guarderies, escoles i instituts. Aquests aliments desapareixeran dels menjadors escolars, de les màquines exprenedores i dels bars del recinte escolar. Amb això es vol aconseguir que el menjar que no compleix els criteris saludables definits per la OMS es trobi el més allunyat possible dels menors, ja que amb el seu consum es contribueix a que hi hagi obesitat.
Finalment, vaig presentar la noticia titulada “Juego Mortal en la escuela”, que tracta sobre la mort d’un noi de 13 anys a França a causa d’una estrangulació. El varen trobar els seus pares penjat d’una corda a la seva habitació. És creu que va ser una mort accidental mentre jugava al joc del FULAR, altrament dit de la tomata, del cosmos, del somni indi, del somni blau, del petó del drec,... que consisteix en provocar-se l’asfíxia fins al desmai, en busca d’emocions fortes.
Aquest joc, va sorgir a les escoles franceses fa 10 anys, i s’han donat casos de mort en escoles i també a fora d’aquestes.
Amb ell, ja són 15 els nens morts aquest any a França per practicar aquest joc. Cada any la mort de nens a causa d’aquest joc supera la dotzena.
Després, l’Ailén va presentar la noticia de “La FP de grado medio dará paso a un bachillerato de un año”. El debat s’ha focalitzat en què no cabia en les nostres ments, com una persona que no ha acabat la ESO, que ha realitzat un mòdul de cicle mitjà, pugui passar a realitzar només un any de batxiller i passar posteriorment a la universitat.
Un cop acabada l’actualitat educativa, hem passat a fer la posada en comú de les revistes, presentades per la Maria Pérez i la Maria Garcia .
En primer lloc la Maria Pérez, ens ha presentat la revista de “BCN Educació”. Aquesta té una periodicitat mensual i un cost gratuït.
Està dividida en les següents parts:
• EDITORIAL (tema que afecta a l’educació)
• NOTÍCIES (consta d’un total de 9 notícies)
• SOM XARXA (tracta de l’escola Costa i Llovera)
• PROTAGONISTES (tracta sobre activitats que fan joves fora de l’escola)
• JO TAMBÉ EDUCO
• A FONS (s’agafa un tema i s’aprofundeix sobre ell. Ex: escola bressol)
• RADIOGRAFIA (comencen a explicar els temes amb esquemes, números,…)
• APUNTS
• PARTICIPACIÓ
• ENTREVISTA
• VERS EL MÓN (es torna a parlar sobre les escoles bressol)
• UNA MICA DE TOT (dividit ens els apartats LA COLUMNA i LA TIRA CÒMICA)
L’article per debatre a la classe es titula “La continuïtat del canvi”. Aquest tracta sobre tots els canvis que ha anat experimentant l’escola Costa i Llovera.
Posteriorment, la Maria Garcia ens ha presentat la revista educativa de “Cuadernos de pedagogía”. Aquesta revista té un cost de 13euros, una periodicitat mensual, exceptuant l’estiu, en què s’ajunten els mesos de Juliol i Agost.
Els apartats d’aquesta revista són:
• EDITORIAL
• AGENDA (publicacions de llibre,…)
• HISTÒRIES MÍNIMES (hi trobem les cartes d’opinió i les cartes al director)
• ACTUALITAT (notícies que afecten al món educatiu)
• PERSPECTIVA INTERNACIONAL (informa sobre el benestar dels nens)
• REPORTATGE
• EXPERIÈNCIES (activitats que les escoles han dut a terme)
• ENTREVISTA
• TEMA DEL MÉS
• OPINIÓ
• MURAL (es el mateix que l’actualitat però dividit en autonomies)
• LLIBRES (espai publicitari)
• AVANÇ
L’article escollit per tal de debatre a la classe ha estat “Galicia, su primer préstamo universal de libros de texto”.


REFLEXIÓ:

Personalment, penso que la sessió d’avui ha estat bastant emotiva, sobretot pel fet que en la posada en comú del llibre Elogi de la Feblesa, cadascú ha llegit una part de la seva historia, i d’aquesta manera la resta de persones de la classe, ha pogut tenir un mica més de noció sobre aquella persona.
Finalment, i referent a la notícia de “Juego Mortal en la Escuela”, voldria comentar que aquest article ens presenta un tema nou en què nens i nenes, van a buscar el límit, fins al punt que poden arribar a perdre a vida. Tal i com vaig comentar a la sessió de seminari, ens trobem davant d’una situació en la que ens hauríem de qüestionar la manera en com l’escola ha d’afrontar tots aquests temes que la sobrepassen en un moment en que hi ha un descrèdit del professorat i de l’escola, un alt proteccionisme dels fills per part dels pares,… i en que, fins i tot, ni les autoritats pertinents es prenen les coses prou seriosament.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada