// SÉ EL QUE VULL! //

Una necessitat: ESTIMAR
Un projecte: DONAR-ME
Un desig: LLIBERTAT
Una opció: AVANÇAR
Una raó: VIURE!

diumenge, 27 de desembre del 2009

DIVUITÈ DIA DE SEMINARI 16/12/09

DESCRIPCIÓ:

El passat dimecres dia 16 de desembre vam tenir una sessió de seminari una mica especial. Una futura tutora de seminari ens va acompanyar durant tota la sessió, per conèixer una mica millor en què consistia i com funcionava un seminari. Nosaltres li vam explicar una mica les activitats que realitzàvem en els seminaris.
Pel que fa a la sessió, després de la presentació de l’Anna, vam començar amb l’actualitat educativa, que van realitzar l’Eva Ladevesa i la Natàlia Carrique. En primer lloc, l’Eva ens va mostrar algunes notícies com “Más de 300 alumnos recibirán información para decir no ala corrupción”, “El sms no engaña” i “La seguridad en Internet, asignatura de Primària en Inglaterra” entre d’altres.
En segon lloc, la Natàlia ens va presentar la notícia de “Barcelona quiere mantene abiertas las escuelas durante las vacaciones de febrerero”, amb un tema referent a que aquestes mantindran les biblioteques obertes durant part de les vacances.
Seguidament, la Mònica Gutiérrez, l’Ailén i la Natàlia ens van presentar la revista educativa. En primer lloc, la Mònica ens va presentar la revista titulada “Magisterio”. Aquesta va sorgir l’any 1866, està escrita en català i castellà, té una periodicitat mensual, i la seva estructura és la següent:
• ESPANYA:
- En clave educativa
- Opinión
- Información
• CATALUNYA:
- Información
- Agenda
• COMUNITATS:
- Madrid, Castilla,…
- Educar (una persona parla sobre un tema tractat a tota la revista)
- Propuestas
- La úlima página pero no por eso la menos importante (experiències)
El tema tractat per tal de debatre a la classe ha estat: l’eliminació dels crucifixos a les aules.
En segon lloc, la revista de l’Ailén es titulava “Ciencias de la Educación”. Aquesta es va començar a publicar l’any 1970, té una periodicitat mensual i tracta de temes més científics. És divideix en els següents apartats:
- Estudi
- Breu resum
- Paraules Clau
- Introducció
- Objectius
- Metodologia
- Resultat
- Conclusions
- Bibliografia
L’article i el tema tractats a la clase van ser “Atención educativa al alumnado inmigrante no universitario” i concretament “La immigració a l’aula és un problema o un avantatge cultural?”
Finalment la Natàlia va portar la revista titulada “Guix”. Aquesta té una publicació de 9 revistes a l’any, té un cost de 7,80euros i consta de les següents parts:
- Editorial
- Opinió
- Monogràfic
- Experiències
- Escola, Territori i Comunitat
- El tema del curs
- Reflexió
- Recull
- Recomanacions
L’article exposat va tractar sobre l’avaluació als alumnes a través de cares amb diferents formes, titulat “Una mirada creativa vers l’avaluació”.
Finalment, vam realitzar un qüestionari sobre la nostra opinió personal de l’assignatura.


REFLEXIÓ:

Personalment, crec que el fet que l’Anna vingués a passar la sessió de seminari amb nosaltres ens va servir per reflexionar una mica sobre la sort que tenim de realitzar els seminaris en petit comitè, i els avantatges que aquest fet comporta, ja sigui conèixer més als altres companys i als professors o que al mateix temps, ells també et coneguin més a tu.
Referent als diferents temes tractats en aquesta sessió voldria remarcar que trobo un mal hàbit el fet de puntuar als alumnes mitjançant diferents cares, ja que penso que d’aquesta manera no s’assoleix l’objectiu de puntuar i fer arribar als alumnes les notes que vertaderament tenen, i en segon lloc referent al tema d’eliminar els crucifixos de les aules, crec que quan els pares porten a una escola al seu fill, ja saben el que es trobaran en aquesta i per tant sempre tenen l’opció de portar-lo a una altra. A les escoles públiques ja no n’hi ha a cap o a gairebé cap i també hi ha escoles concertades sense la presencia d’aquests. Penso que s’ha de respectar les que en tenen i les institucions que hi ha al darrere d’aquestes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada