// SÉ EL QUE VULL! //

Una necessitat: ESTIMAR
Un projecte: DONAR-ME
Un desig: LLIBERTAT
Una opció: AVANÇAR
Una raó: VIURE!

dissabte, 24 d’octubre del 2009

CINQUÈ DIA DE SEMINARI 21/10/09

EXPOSICIÓ

El passat 21 d'octubre vam dur a terme la cinquena sessió de seminari.
Per començar, vam finalitzar les cinc últimes explicacions d'objectes personals. Concretament, van exposar la Natàlia, que ens va portar el seu primer aparell d'ortodòncia i ens va explicar que ha conviscut amb els ferros durant molt de temps i que per tant, formen part d'ella i de la seva vida, després va exposar l'Eduard, que va portar una samarreta que li va regalar el seu millor amic el dia de la graduació. Aquesta tenia un dimoni dibuixat i una frase escrita, que ja no es vaia perquè s'havia esborrat. Per ell tenia un doble significat, li recordava la seva àvia i el seu millor amic. L'Aylen va portar un colleret amb una creu, símbol de la deboció per la verge de Lourdes. Aquesta, els va protegir d'un accident que hauria pogut acabar amb la vida de tots ells.
La Irene va portar unes estrofes de la cançó que el seu tiet i la seva cosina petita li van redactar pels seus 18 anys. Finalment, vam tancar el tema de les exposicons dels objectes personals, amb l'exposició de la Sara. Ella ens va portar un llibre on constaven totes les seves dades personals, i que havia treballat en una "empresa".

Un cop finalitzades totes les exposicions, vam passar a fer dues noves activitats, com l'explicació d'una revista i l'actualitat educativa.
L'Albert i el Critian van exposar la seva notícia. Concretament, l'Albert va portar la notícia de "La educación, principal arma para luchar contra la violencia machista", i el Cristian, "La jornada intensiva es cosa pública".
Finalment, jo vaig presentar la meva revista, anomenada "Aula de Innovación Educativa". Aquesta va començar a ser publicada l'any 1992, està escrita en castellà, té una periodicitat mensual i té un cost individual de 7,90euros i anual de 88euros, per particulars. En el cas d'institucions, té un cost anual de 145,50 i pels estudiants universitaris i parats val 44euros.


APROFUNDIMENT


Voldria aprofundir sobre la revista que m'ha tocat exposar. Aquesta revista consta de 8 apartats principals, l'Editorial, format per un escrit que ocupa una pàgina i que sol parlar sobre el tema que tractarà la revista del més, l'Opinió, un escrit d'algun personatge que parla sobre un tema en concret, donant la seva opinió, l'Homenatge a alguna institució important, en aquest cas a "KIKIRIKÍ", és l'apartat més extens de la revista i està format per diferens temes, que tracten diferents aspectes, relacionats amb el tema de l'apartat. La Reflexió, és un apartat format per alguns escrits que serveixen de reflexió sobre un tema determinat i en el qual s'educa al lector perquè pugui reflexionar, pensar... sobre el que s'ha tractat en el text, l'Acció Comunitària, està formada per diersos escrits que exposen diverses situacions de diferents entitats, el Hatillo, nombra els diferents aconteixements importants, relacionats amb el temari exposat, que han succeït, la Proposta Didàctica, és un apartat apart,diferent de la resta de la revista. Toca diferents temes com són les propostes d'activitats d'ensenyament i d 'aprenentatge, dóna orientacions per la ntervenció pedagògica i l'avaluació, alhora que també proposa activitats per a l'alumnat. Finalment, trobem l'apartat d'Humor, que exposa un petit còmic, que focalitza algun tema concret relacionat amb el lector, en aquest cas, tracta sobre l'alimentació.
Alguns temes ineressants per debatre, han estat:


  • La dificultat de la gen jove per accedir a un treball fix, tenint en compte que no tenen experiència laboral i que els contractes són cada vegada més temporals.
  • Fins a quin punt, algunes variables com tenir bagatge cultural, tenir coneixement general de la professió o del lloc de treball, són tingudes en compte a l'hora d'accedir a un lloc de treball.
  • Com que cada dia hi ha més contractes temporals, altrament anomenats "basura" i més gen sense feina, això fa que la gent jove tingui molt temor al seu futur, i a més, que la majoria optin per escollir i realitzar una carrera o uns estudis, que encara que no siguin els que més els agradin, els proporcionin més seguretat per trobar feina en un futur.

REFLEXIÓ

Aquesta sessió de seminari ha estat molt dinàmica. Hem establert dos debats molt interessants, a partir de les dues exposicions de l'Albert i el Cristian. Hem pogut reflexionar, per una banda, sobre si les dones amb estudis estàn més capacitades per afrontar i per evitar la violència de gènere, i per l'altra, si la Generalitat ha de subvencionar els casals d'estiu, entrant a partir d'aquí a valorar si s'ha de tenir fills saben que no els podràs mantenir, o si les persones pobres tenen dret també a tenir fills i que han de rebre ajuda econòmica per part de l'Estat.

En fi, tot això ens ha servit per conèixer millor la situació que estem vivint avui en dia, i per conèixer més el món de les revistes educatives i la informació que en podem extreure d'elles. Aquestes, moltes vegades són deixades de banda, però realment aporten una gran quantitat d'informació que s'hauria de conèixer.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada