// SÉ EL QUE VULL! //

Una necessitat: ESTIMAR
Un projecte: DONAR-ME
Un desig: LLIBERTAT
Una opció: AVANÇAR
Una raó: VIURE!

divendres, 13 de novembre del 2009

ONZÈ DIA DE SEMINARI 13/11/09

DESCRIPCIÓ:

Avui hem començat la sessió de seminari fent la posada en comú del llibre “El caçador d’estels”. Primerament, La Lluïsa ens ha fet escriure una redacció individualment, d’unes 150 paraules, a cada un de nosaltres. Ens ha dividit en grups de cinc, donant un número a cadascú. Cada número representava un tipus de redacció diferent. Les persones amb el número 1, havien de realitzar l’argument del llibre, les que tenien el número 2, havien de descriure a un personatges principal de l’acció, les del número 3, havien de descriure un personatge secundari, les que tenien el número 4, havien de descriure una mica l’ambient de l’època en què es desenvolupava l’acció i finalment, el número 5, havia de realitzar una redacció sobre si ho recomanaria a algú o no, i sobre com ho recomanaria.
Mentre l’anàvem acabant tots, els companys que ja l’havien acabat i que encara no havien enviat cap correu al profesor/a amb el/la qual anirien a visitar el centre educatiu escolar, han anat a enviar-li i/o parlar-hi.
Un cop tothom ha acabat les redaccions, i mentre esperàvem a les 2 o 3 persones que tornaven d’escriure el correu o de telefonar, l’Eva ens ha comentat la seva revista educativa.
Aquesta s’anomena “Organización y gestión educativa”. Està escrita en castellà, té una periodicitat de dos mesos i té un cost individual de 12euros i anual de 64,60euros.
La revista consta de diferents parts com són:
1. EDITORIAL: text escrit pel director.
2. CURRÍCULUM ESCOLAR
3. NOTÍCIES: concretament, en la revista que ha portat l’Eva n’hi havia dues.
4. FORO ABIERTO: amb aquest apartat es vol fomentar la “llibertat d’expressió”.
5. ARTÍCULO DE ACTUALIDAD
6. MONOGRÁFICOS: a partir d’aquest apartat, tota la revista tracta sobre el mateix tema.
7. ARTÍCULOS DE OPINIÓN: alguns que podem trobar en aquesta revista són:
1. Competencias básicas como proyecto educativo.
2. Reto para la dirección escolar.
3. Competencia educativa…
8. EXPERIENCIAS
9. BUENAS PRÁCTICAS


Un cop l’Eva ha acabat d’explicar la seva revista, hem continuat amb la posada en comú del caçador d’estels. Cadascú ha llegit en veu alta la seva redacció i després hem comentat una mica per sobre, el que ens havia semblat el llibre i la Lluïsa ens ha preguntat si l’any que bé l’ha de tornar a fer llegir, si s’escau , i tots hem contestat rotundament: sí!
Finalment, la Sara ens ha comentat les notícies d’actualitat que ha trobat. La més rellevant i la que ha comentat més detalladament ha estat una notícia que tracta sobre la implantació del nou màster de secundària. El sistema educatiu català, amb la finalitat d’aconseguir l’èxit escolar de Finlàndia, han decidit posar més atenció en la selecció de docents. El màster de secundària substitueix el certificat d’adaptació pedagògica (CAP). Per poder-hi accedir s’ha de tenir el nivell B1 en anglès i un bon nivell acadèmic, ja que la demanda supera l’oferta.


REFLEXIÓ:


Pel que fa al llibre del caçador d’estels, només puc dir que no tinc paraules per descriure el que m’ha fet sentir. Mai hauria pogut creure que un llibre m’hauria fet plorar. Jo no sóc una fanàtica de la lectura, però, amb aquest llibre hi havia moments en què no podia parar de llegir, necessitava saber el que passaria. No sé com explicar-ho, era com una necessitat, no podia deixar-lo. A més a més, la temàtica que tracta és molt bona, i et fa reflexionar molt. En fi, és un llibre magnífic i animo a la gent, encara que no senti una gran atracció per la lectura, a llegir-lo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada