EXPOSICIÓ:
Avui a la sessió de seminari, primerament hem escollit les escoles que visitarem durant la setmana de pràctiques. Per fer-ho, la Lluïsa ens ha repartit dos fulls ens els quals estaven escrits els noms de totes les escoles, l’hora de visita, l’alumne al qual acompanyarem... i ha partir d’aquests dos fulls, cadascú ha escollit l’escola que millor li anava, tot i que algunes vegades, a causa de que molts volíem anar a la mateixa escola, hem hagut de sortejar-ho.
Un cop hem acabat d’escollir i de comentar els quatre dubtes que teníem sobre la setmana de pràctiques i sobre el que havíem de realitzar en cada activitat, hem començat les activitats de l’explicació de la revista i de la notícia.
En primer lloc, la Mònica ens ha presentat algunes notícies que ha escollit, una és titula “MEDIACIÓ ESCOLAR”. Aquesta tracta sobre utilitzar uns quants alumnes com a mediadors escolars. Quan hi ha algun problema, aquests s’encarreguen de fer de mediadors i intentar arreglar-lo. L’altra notícia que ha portat la Mònica, tracta sobre si l’educació ha de ser obligatòria fins als 18 anys. El que es vol aconseguir amb això, és que el 85% dels joves tinguin els estudis obligatoris. Cal mencionar, que a l’estat espanyol la xifra és notablement inferior, ja que solament és d’un 62%. A partir d’aquesta proposta, hem pogut debatre bastant sobre si és un bon mètode o no el fet d’allargar l’escolarització obligatòria fins als 18 anys.
Un cop hem acabat el debat, hem passat a analitzar la revista de la Paula. Aquesta es titula “ESCOLA CATALANA”, està escrita en català, editada per Omnium Cultural, té una periodicitat de dos mesos i té un cost individual de 4,80euros i de 25euros la subscripció anual.
Aquesta revista està formada per diversos apartats com són:
• ELEMENTAL: un article que reflexiona sobre el tema que es tracta en tota la revista.
• ENTREVISTA: en aquest apartat es realitza una entrevista a un personatge relacionat amb el tema.
• LLENGUA: concretament la revista exposada tractava sobre el tema “Sense pèls a la llengua”. En aquest apartat, hi ha diferents tasques que et fan treballar la llengua, fen-te diferenciar dos mots que s’escriuen de la mateixa manera.
• INFORMACIONS I COMENTARIS: aquest apartat tracta temes d’actualitat.
• EDITORIAL: et parla sobre llibres per primària i per secundària.
• LLETRA MENUDA: en aquest apartat, i concretament en l’exemplar d’avui, hi podem trobar un cal•ligrama.
Finalment, la Lluïsa a comentat les notes dels treballs de “Va de mestres” als companys als quals encara no els hi havia dit.
REFLEXIÓ:
Personalment, el dimarts vaig al “CEIPM ESCOLA DEL MAR (IMEB) i el dijous al “CEIP Auró”.
Pel què fa a la incorporació dels alumnes com a mediadors escolars, penso que es un molt bon mètode, ja que moltes vegades es té més confiança per explicar el que ha succeït d’alumne a alumne que no pas d’alumne a professor.
Respecte al tema de l’escolarització obligatòria fins als 18 anys, no hi estic gaire d’acord, ja que si una persona no vol estudiar, per molt que s’allargui l’escolarització obligatòria no estudiarà, i el temari nou que se li ensenyi ni se’l mirarà, al contrari que si una persona és una molèstia per al centre, ja que no es comporta i no té ganes de pencar, el centre escolar no té perquè fer-se’n càrrec fins als seus 18 anys. Tot i això, m’he quedat amb la reflexió que ha fet la Maria Pérez, quan ha dit que en el cas que s’allargui, s’ha de poder escollir entre fer Batxillerat o un Cicle formatiu, ja que no tothom està disposat o té les capacitats suficients per tal de poder realitzar un Batxillerat.
Fi de les modificacions del bloc
Fa 14 anys
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada