// SÉ EL QUE VULL! //

Una necessitat: ESTIMAR
Un projecte: DONAR-ME
Un desig: LLIBERTAT
Una opció: AVANÇAR
Una raó: VIURE!

dilluns, 23 de novembre del 2009

CONFERÈNCIA "FER DE MESTRE" DIRIGIDA PER EULÀLIA BOSCH

ACTIVITAT 1
Conferència “FER DE MESTRE”


Aspectes tractats:
• 3 aspectes característics de l’Eulàlia:
1) Manté un constant diàleg amb la ciència, la llar, la filosofia, l’escola…
2) Manté un constant interès per l’educació.
3) Manté una proximitat intencionada amb tots aquests elements.

• Fer de mestre, aspectes principals:

1) Per ella FER DE MESTRE hauria/pot ser el títol d’una sèrie de conferències o d’un programa permanent en una escola.

2) Quan treballem amb nens, no hem de pensar en els nens com a nens, sinó com a nens que creixen. Nosaltres, en canvi, ja som grans i molts no ho volem ser.

3) La relació amb els nens la pensem com estàtica, creiem que perquè els programes educatius, arribin al final es necessita quietud. Però realment no és així. Estem constantment canviant, tots els nens i nenes que estan davant nostre creixen constantment.

4) Els nens són els més estrangers de tots els estrangers possibles. La veritable estrangeria són els nens que tenim davant. Per exemple, per ella, el més estranger de tots és el NADÓ.

5) La docència ajuda als nens a ser algú, avui, aquí.

6) Les escoles de magisteri han de realitzar treballs sobre estudiar la ciutat. Aprendre a conèixer la pròpia ciutat és aprendre a buscar el que no és té.

7) Els nens són curiosos i és sobre aquesta curiositat sobre la qual hem de treballar i l’hem d’alimentar. Cal una ciutat sencera, ningú és tan fort per si sol, com per poder fer passar la curiositat del nen.

8) Consisteix en acompanyar als alumnes i en permetre mostrar a aquests, la confiança que dóna que algú t’acompanyi.

9) S’ha de saber diferenciar entre els moments en què som mestres i els que som aprenents.

10) Hem de fer de les arts les nostres aliades. Aquestes generen el plaer de la contemplació i de la comprensió.
A l’exposar-se a les arts, el mestre pot acabar d’esdevenir mestre i mostrar els seus encants.
Per ser docent cal voler ser savi, no es pot ser ensenyant si no es vol saber. Per ser savis ens hem d’ajudar de les arts.
L’arquitectura i la música, són les dues formes d’art que es viuen des de dins, que et donen aixopluc.

11) Fer de mestre vol dir fer d’acomodador.

12) L’educació s’ha de posar en primera plana.

13) Finalment menciona que l’Eulàlia compara els alumnes amb RUMIANTS. Els rumiants deixen l’estable, mengen l’herba i tornen a l’estable a rumiar.
L’escola es el lloc on tornar i integrar a la vida pròpia allò que s’ha après.


ANY DE L’EDUCACIÓ CERDÀ

Trets característics:

• Hem de conèixer la ciutat en la qual estem vivint. L’hem de conèixer suficientment, com per poder ajudar als alumnes a conèixer-la.
• Aquest projecte permet conèixer a través d’internet, totes les escoles que podem trobar en un espai de territori, de la mateixa manera que podem saber/veure on són/on hi ha els edificis més emblemàtics de la ciutat...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada